RAMA RAMA DIHATI FIFYJAMMIEASBIM

salah sangka sering direncanakan

salam reader ku sayang , wah ! arini fify tetiba terMADAH2 ni :P bukan ape reader tah la tetiba salah sangka la punca pertama menjadi kan hubungan seseorang dgn sesorang itu "TERPUTUS","TERKERAT",TERGANTUNG" n so on ;( hmmmm sepanjang pengalaman fify berkawan mmg selalu salah sangka yang menjadi punca UTAMA i repeat guys UTAMA dalam pergaduhan , ye ! mmg tak gaduh dari luaran tapi hati ? perhh! antaranya "PERHH sakit hati aku "...tu la orang kata rambut sama hitam hati lain-lain kan . dan manuasia juga cepat berubah tiba-tiba . hari ini dia ok sok dia marah-marah tak tentu pasal tol tak ? tu la kekdang kita ni bukan tanak jaga hati orang tapi tiap kali kalau asyik kita yang jaga hati orang...hati kita siapa nak jaga ? kita ? huuuu sakit tuh . pendam perasaan lagi pedih dari meluahkan :)

berbalik pada tajuk entry fify..salah sangka sering direncanakan...selalunya kalau berlaku pergaduhan ni MESTI ada orang tengah atau orang ketiga yang ada kalanya membaikkan keadaan tapi kalau yang memburuk kan lagi keadaan macam mana? siapa nak jawab ? hmm jawab sendiri la nampaknya :P salah sangka selalu nya berpunca dari batu api or fire stone *eh betul ke? * hehhe orang2 batu api ni selalunya saje je memperhangatkan lagi situasi yang telah BURUK berlaku..saje bagi dua2 gaduh teruk then TAYAH KAWAN ! perh itu lagi nak makan penyepak ! geram tol kalau dapat orang macam tu..senang baik settle antara korang2 je . tayah la guna orang ketiga ke keempat ke , posto ke , just face to face for the truth...sebab hanya kita dan dia je tahu ape yang terjadi...


dan cara penyelesaian tentang ni ia yang paling mujarab...."ALWAYS THINK POSITIVE" sebab ape yang korang fikir positif tu...insyaallah didatangi perkara2 kebaikan serta segalanya berubah menjadi POSITIF ! fify tak tipu lecturer fify sendiri cakap :) maklumla dorang kan makan garam dulu dari kita :) so must learning starting now biar la orang tak suka kita , benci kita kita just anggap "kesian dia...tak dapat kasih syg yg cukup dari kelurganya, dan kesian kerana tak mampu sayangi makhluk yang sama ciptaanNya" . " tak pela, dia tak suka kita tak bermakna semua orang tak suka" . " kita doakan dia agar suatu hari nnty terbuka hati nya"...... sama2 kita fikir dan beramal .


p/s : no body is perfect...semua ciptaanNya ade kelebihan ade kekurangan nya =) memaafkan satu sama lain lebih bagus dari terus bermusuhan TIADA FAEDAHnya =))))
please like if u want

5 comments:

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

sabar sis sabar. chill ok! whatever happen, face it dgn tenang.

Fifyjammieasbim said...

fifiey : hehe eh nama sama? jeng3 :P ok sis akan hadapi dgn penuh tenag *ceh :PPP hehhehe btw thnx dear

k.a.s said...

Agree with what u said about the best solution is by thinking positively. In a way, actually it's important to become a cool person. xD

Fifyjammieasbim said...

k.a.s : heheh yeah dats great rite ? think positif :P

STARZIQ DANDER said...

Met Malam,Pagi, Siang..!!!
Salam kenal dariku, kalau boleh tau untuk membuat animasi di blog anda, apa extensi file imagenya?? buatnya pake software apa?? trismya.. Wassalam..